Люди на візках просять зробити зручними для них кафе, ресторани і готелі

Вінницькі заклади громадського харчування і готелі не пристосовані для людей з обмеженими фізичними можливостями. Утім серед них чимало тих, хто готовий платити за їхні послуги.
Про це розповіла Раїса Панасюк, керівник ГО "Гармонія" та сайт Місто. За її словами, вони хотіли провести у Вінниці міжнародну конференцію, у якій би взяли участь люди з фізичними вадами. Але наші готелі виявилися непристосованими для обслуговування таких людей.
- Люди з інвалідністю теж люблять подорожувати, відвідувати кафе. Серед них є і заможні, бо ж інвалідність - це не безгрошів'я, - пояснювала Раїса Панасюк на зустрічі з представниками закладів готельно-ресторанного бізнесу. - До того ж, візки для багатьох - це тимчасове явище, потім люди повертаються до нормального життя. Заклади для таких людей будуть доступними, якщо у них створять відповідні умови. Наприклад, понижені бордюри, щоб можна було заїхати візком - подекуди це не враховано, навіть коли є пандус. Для людей з інвалідністю у Вінниці пристосовані лише два готелі, й то в них - по одному номеру. Хочеться запросити друзів з інших країн та міст. Але важливо, щоб туристи мали можливість зайти в будь-який заклад.
За словами Раїси Панасюк, спеціальне облаштування закладів готельно-ресторанного бізнесу не вимагає великих коштів. Не є накладним встановлення дверей, які б відчинялися за ходом візка. Дуже важливе пристосування туалетних кімнат для цих людей. Унітаз, раковина мають бути нижчі, поряд - поручні.
- Поручні коштують 70-80 грн., великих затрат заклад не понесе, - каже Раїса Панасюк.
Для людей з вадами зору облаштовуються кольорові смуги на підлозі і дверях, особливо на скляних. А написи або піктограми на табличках та кнопках у ліфтах повинні мати випуклий шрифт.
- Для кожного клієнта важлива ваша турбота, увага,гостинність, тож варто забезпечити їх права на вільне пересування, - звертається до підприємців голова "Гармонії".
За словами директора департаменту адміністративних послуг міськради Сергія Кудлаєнка, прохання людей з обмеженими фізичними можливостями відпрацюють і внесуть у проект програми "Сервіс по-вінницьки", який у вересні розглянуть депутати міськради.
- Незабаром з місцевими засобами масової інформації ми будемо проводити перевірки "Таємний покупець", - каже Сергій Кудлаєнко. - Не зрозуміло, чому у закладах офіціант чи адміністратор непривітний, незрозуміла проблема з якістю обслуговування, відсутня чистота у санвузлах, або клієнт цілу годину чекає страву.
Джерело: Вінницькі новини
